Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, September 10, 2013

Barang Free

Kejap sangat weekend.
Tak sempat nak rehat betul-betul.
Weekend ni lagi la.
Aku duk bertungkus lumus mengangkut barang dari Bandar Sri Permaisuri ke rumah aku.

Ceritanya camni:

Company en suami dah jual stor.
Sebelum panggil orang lain clear, so big boss suruh la staff dia amik apa yang diorang nak.
Dalam tu banyak barang untuk project rumah la.
Dah nama developer company.
Tiles memang banyak sangat.
Tapi sebab rumah aku dah renovate, so ceramics tiles memang dah tak mahu.
Kami cari tiles homogenous or porcelain yang kuat untuk letak kat porch.
Dapat la dalam 15 kotak yang homogenous and 3 kotak porcelain.
Tak kisah la tak cukup.
Janji dah kurang cost untuk beli tiles.

Then kami dapat 4 biji katil solid wood.
2 queen and 2 single size.
Big boss diorang renovate rumah, tukar semua perabot.
Still cantik. Solid wood memang tahan la kan.
Kalau yang baru pon tak murah la.
And aku mengaku, untuk beli perabot dari solid wood memang aku kena fikir banyak kali.
Luar dari bajet aku sangat.
Actually ada 1 King size katil.
Tapi sebab tak muat nak angkut and tak tahu nak letak mana, so tinggal kan je.
1 katil queen tu dan kasi babysitter anak aku.
3 lagi simpan kat rumah.
Nanti ada masa nak kemas rumah and tukar katil tu semua.
Katil yang sedia ada nanti kita fikir apa nak buat.

Stor tu agak besar la.
Gelap plak tu.
So mencari la kami menggunakan torchlight.
Terjumpa la cabinet office yang memang elok.
Walaupun tu cabinet office tapi bila kami susun nampak cantik plak.
Kami amik dalam 4 biji.
Balik rumah, ukur-ukur semua.
Ngam untuk letak dekat dapur.
So kami dah dapat cabinet dapur.
Save lagi duit untuk buat cabinet dapur tahun depan.
Nanti dah pasang aku tunjuk kat sini ye.
Kalau cantik la, kalau tak cantik takde la.

Aku ada berkenan satu cabinet ni. Sesuai sangat letak dalam stor rumah.
Boleh susun barang cantik-cantik dalam tu.
Sekali datang untuk second trip dah habis kena anggut di lori boss kecik en suami.
Frust juga, tapi takpe. Bukan rezeki.
Tapi yang buat aku keciwa tahap gaban ialah dua kerusi yg aku tak dapat amik.
Satu kerusi solid wood yang panjang lebih kurang 7 kaki.
Try masuk dalam frontier, tak lepas.
Boleh bawak kalau berani.
Tapi kami tak berani.
Takut tak berbaloi plak kena saman. Hahaha.
Satu lagi kerusi rotan. Dua biji skali dengan coffee table.
Cantik sangat. Tapi boss kecik tu dah cop dulu.
Takpe la bukan rezeki.

Before semalam, en suami dah bawak balik aircond, kitchen hood n sport light.
Bila nak pasang semua tu aku tak pasti.
Tapi puas hati la. Banyak barang yang memang berguna untuk rumah kami dapat bawak balik.
Aku jenis tak kisah guna barang second.
Barang kat rumah pon memang banyak beli dari kedai second hand.
Yang aku tahu, cantik, berqualiti dan murah.
Barang solid wood dalam rumah aku semua aku beli dari kedai second.
Next target aku nak tukar semua wardrobe dalam rumah aku dengan solid wood punya almari.
Wardrobe Afiqah yang aku baru beli masa masuk rumah tahun 2012 dah rosak.
Harga 6ratus untuk almari dua pintu, tapi lom apa-apa dah runtuh kat dalam.
Memang aku menyesal beli.
Aku ada pergi a few kedai perabot second.
Nanti ada masa aku list kat sini k.
Mana tahu ada juga orang yang baca blog aku suka barang second hand tapi tak tahu mana nak cari.

“Alah Membeli Menang Memakai”

No comments: