Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, September 20, 2013

Sembang kosong

Afiq skg dah boleh duduk sendiri.
Jadi bila gi makan, aku letak je dia dalam baby seat.
Bg tudung botol.
Ketuk la ko sampai puas.
So aku leh makan dengan amannya.
Tapi bila dia dah start bosan.
Mula la drama air mata.
Sambil mulut mammamama.
Tengok mama ngan  muka sedih.
Biasa klu aku dah habis makan angkat la.
Kalau tak suh je kakak wat lawak depan adik.
Ok la kejap.
Klu dah bosan panggil mama lagi.
Dah la sekarang batuk selsema.
Dah lama dia batuk.
Kejap ok then batuk balik.
Biasa bawak pg klinik kat area rumah je.
Kali ni dengar nafas dia bunyi pelik sikit.
Terus bawak dia pergi jumpa paed.
Ada bunyi la and banyak kahak.
But bukan asthma.
Doc bg ubat utk kahak and legakan penafasan dia.

Btw, next year Insyaallah Afiqah akan start tadika.
Hopefully dia ok la.
Tapi risau gak takut dia bosan kena belajar je.
Dah la dia tu susah nak jangka.
Time ok, suruh je buat apa dia buat.
Kalau time dia malas. Marah pon dia buat tak tahu.
Tapi dia paling takut kalau aku cakap nak antar dia pergi taska.
Melalak dia taknak. Terus buat apa yg aku suruh.
Allergic betul dia dengan orang nama yana. (Teacher kat taska nama yana)
Terus nak nangis kalau dengar aku sebut yana.
Padahal aku bukan cerita pasal teacher dia tu pon.
Betapa terkesannya dia sampai dah berbulan bulan tak gi taska pon still takut ngan teacher yana.
Aku kadang terkilan sikit la ngan teacher tu sebab ada ke pegi tunjukkan cerita hantu kat budak baya afiqah.
Dah takut nak masuk bilik sorang2.
Tapi mungkin dia ada alasan sendiri yg aku tak tahu.
Tapi bila sembang ngan en laki dia kata mungkin sb afiqah ni susah tido kot.
So bila bg tgk cerita hantu baru dia diam n pejam mata.
Ntah la. Hope dia dah tak buat camtu lagi la.

Aku pon dah tak tahu nak merepek apa lagi.
Sekian wassalam.

No comments: