Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, September 26, 2013

Afiqah Dah Nak Sekolah Tahun Depan

Insyaallah next year Afiqah akan start blaja kat kindergarten.
Ada yang cakap to early kot antar dia masuk tadika.
Entah la. Aku pon tak tahu.
Sebab kita tak tahu pilihan kita tu baik atau buruk.
Hanya Dia yang tahu.
Kita hanya pilih yang kita rasa baik dan seterusnya tawakal dan doa semoga pilihan kita adalah betul.
Kalau pilihan kita tu tak seperti yang kita harapkan, cuba betulkan and if still tak berjaya redhakan la.

Bila tanya Afiqah dia nak pergi sekolah tak.
Kalau sekolah teacher yana (taska lama dia) dia taknak tapi kalau sekolah macam abg long ngan abg syam (anak BS) dia nak.
Siap suh mama belikan baju sekolah lagi.
Tapi tak tahu la kalau dah betul betul pergi sekolah dia ok ke tak ok.
Minta minta ok la.
Lagipon dia akan pergi tadika sesi pagi.
Dari 8.30 sampai 11.30.
Pagi aku akan antar dan tengahari aku akan amik.
Tak confident nak bagi dia naik van.
Dengan style dia yang blur macam aku bertambah la aku tak percaya.
Nanti nak kena slow talk dengan boss nak keluar awal lunch hour untuk next year.
(This is another reason why aku tak bersungguh untuk tukar kerja)
Once dah nampak dia ok.
Dah nampak berani sikit baru aku fikirkan untuk dia balik dengan van.
Selagi aku kerja kat sini, Insyaallah takde hal la nak antar amik dia.

Berdebar plak bila fikirkan.
Hahaha.
Paling aku takut dia buat menangis meraung tak nak gi tadika.
Sekarang boleh la pujuk pujuk.
Bila dah makin besar akal makin banyak, ntah apa perangai plak dia buat kalau dia taknak.
Baiklah malas nak fikir lagi.
Kita tengok je apa jadi tahun depan
Hehehe

No comments: