Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, September 23, 2013

Sesuai Sangat Untuk Orang Kurang Rajin Macam Aku

Itu dia panjang berjela tajuk kita pagi ni.

Alkisahnya, aku ni memang jenis basuh baju seminggu sekali.
Maksudnya, kumpul semua dalam bakul, weekend kita basuh semua skali.
Kalau tiap tiap hari basuh memang boleh, tapi aku ada dua reason kenapa aku tak basuh hari hari.

1. Penjimatan air dan letrik.
2. Kurang kerajinan. Sebab basuh memang senang. Nak jemur ngan lipat tu yang ambik masa.

So baiklah kita kasi kumpul then basuh weekend.
Isu baju takde lom basuh memang tak berlaku la.
Sebab baju yang ada rasanya boleh je pakai straight sebulan. 
Lagi lagi baju laki aku.
Baju banyak tapi aku tengok baju yang aku basuh tiap minggu tu juga la dia ulang pakai.
Tak paham aku.

Back to the topic.
Last  two week aku punya penyepit baju patah.
Sebab jemur baju time kerja punya pasal la.
Pastu tghr hujan.
Jemur tempat terbuka. Habis basah baju.
Dah berat terlampau habis patah dua penyepit baju tu.
Jadi bila nak jemur baju anakanda agak susah la.
Nak pergi beli, asyik bertangguh n lupa. Alasan.
Dengan cuaca yang tak berapa menentu.
Malam sabtu tu Konpiden laki aku suh basuh toto dalam mesin kat rumah.
Memang la muat bila masukkan.
Aku letak sabun n softener then aku biar.
Yang aku tau pagi ahad aku keluarkan rupa macam tu jugak.
Bau pon tetap hancing.  Afiqah terkencing atas toto.
Laki aku suh aku basuh tangan.
Tapi aku kan kekurangan kerajinan.
Aku pon ajak dia pergi kat dobi self service kat kota kemuning.
Yang overnya aku, asal nak basuh toto je.
Skali aku suh bawak juga baju baju yang baru keluar dari mesin basuh.
Kasi kering kat sana je.
Tengok la dasar orang rajin macam aku.

Basuh baju kat sana rm7.00 (14kg).
Untuk 9kg pon ada. Tapi aku malas nak g check berapa ringgit sekali cuci.
For drier plak rm4.
Memang la kena keluar duit sikit.
Tapi sangat memudahkan keje aku.
Tak yah tunggu lama lama nak bagi kering baju.
Sejam semua skali siap.
Sebab kerja dah mudah, balik rumah terus aku lipat baju.
Tengok, betapa bagus ada perkhidmatan macam ni.
Aku yang tak berapa rajin lipat baju pon jadi rajin.
Lagi best kalau ada mesin lipat baju juga.
Hahaha. Tapi yang tu pergi antar dobi je la.
Siap boleh suh ironkan lagi.
Yang penting sedia la duit.
So lepas ni memang aku pergi sana je la.
Basuh baju siap siap kat rumah, bawak pergi keringkan je.
Lagipon kesegaran baju dapat dikekalkan.
I like.
Tapi ni untuk orang yang kurang rajin macam aku boleh la.
Yang rajin tu tak yah la.
Simpan duit tu.
Kalau nanti duit tak cukup bising plak.
Aku tak bising. Aku marah dalam hati je.
Hahaha.

No comments: