Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, September 10, 2013

Afiq Amsyar Monthly Check Up

Assalamualaikum

Pukul 2 tadi bawak afiq check up kat KD Jln Kebun.
Kul 1.45 aku dah terpacak depan pintu.
Buka pintu terus letak buku rekod afiq dalm bakul.
Yes! Akhirnya aku berjaya jadi org pertama.
Kalini just timbang and ukur panjang je.
No cucuk cucuk.
Next appointment will be on Nov 12.
Sbb orang first, jadi aku tak tunggu lama.
Kul 2 buka pintu klinik, 2.20 dah siap.

Berat: 7.8kg
Panjang : 73cm
Ukur lilit : 45cm

Berat just naik 400g dari dua bulan lepas.
Sb bmi nya chart dah menghampiri border kuning jd kena bebel la ngan nurse.
Nurse suh aku masukkan minyak or planta dalam mknn afiq.
But the main problem is Afiq taknak makan.
Kalau makan pon dua tiga sudu sebelum dia sembur kita.

As a mother sure aku nak tgk Afiq bam bam macam anak orang lain.
But still aku tak tertekan coz for me janji anak sihat.
Kurus tak semestinya tak sihat.
As long as afiq aktif and menyusu dengan baik, nothing to worry la.
Lagipon bukannya tak naik langsung.
Dia pon makin panjang.
Last two months panjang dia 70cm.
Sekarang dah 73cm.

Esok afiq genap 8bulan. Gigi lom ada tanda nak keluar. Hahaha. (K.iqah setahun dua bulan baru ada gigi. Keturunan gigi lambat tumbuh kot)
Dah pandai duduk sendiri.
Gaya nak merangkak tu ada tapi dari posisi merangkak tu sama ada dia duduk or dia panjat kita untuk bangun.
Mulut pon boleh tahan bising.
Da dah, mammaaa, papppaaa...tu feveret words dia.
Makan tak berapa nak. Susu je la. (K.iqah dulu pon macam tu. Sekarang dia la paling hebat bab makan)
Dah boleh pegang or amik barang.
Then semua pon nak masuk mulut.

Itu la saja cerita dak kecik afiq amsyar.

1 comment:

Mimie_Zatun said...

bila la nak jumpa afiq dan afiqah lagi..