Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, August 27, 2013

Rindu Zaman Muda kat Matrik Johor

Pagi tadi pergi sarapan kat kedai nasi campur. Pagi pagi dah ready lauk pauk untuk makan tghr. Harini rasa nak makan heavy sikit sb malas nak mkn tghr. So pilih la nasi goreng. Ingat nak makan ngan sambal paru tapi tetiba terpandang ikan keli goreng cili. Macam sedap je. Tak pikir panjang terus ceduk masuk pinggan. Sedap jugak la sebab pedas. Tapi still takleh lawan ikan keli goreng cili time aku blaja kat Kolej Matrikulasi Johor (KMJ). Terus terindu zaman belajar kat Tangkak.

Buat status kat fb terus je aku nye roommate Huda komen. Hehehe. Huda ni dulu kalau makan ngan aku, dia la yang tolong habiskan makanan yang aku slalu tak habis makan. Aku ni dulu memang makan sikit je. Huda ni plak jenis tak suka bazirkan makanan. So dia la tolong habiskan. Tapi dia xpe. Makan banyak pon xde hal  sebab orangnya kecik molek je. Tak gemuk punya la. Dia dulu suka sangat dengar walkman kuat kuat. Ko bayang la dia duk kat meja study tepi pintu, aku plak kat tepi tingkap hujung sini boleh dengar lagu yang dia duk pasang tu. Lepas tu dia cakap telinga dia dah jd kurang dengar.  So adik adik yg suka sgt pasang earphone kat telinga tu be careful ye. Sumbat lagi telinga tu, lama lama terus sumbat tak dengar apa apa. Baru korang tau.

Sorang lagi roommate kesayangan aku mesti la shu. Dia ni sempoi nak mampsss. Selamba je kalau study. Yang paling aku jeles ngan dia, nampak macam tak study tapi result gempak siot. Pointer 4.00 dua2 sem. Dia memang otak bergeliga la. Memang jenis senang masuk. Study sikit, pahamkan dah boleh selesaikan soalan. Aku kalau fizik n math tanya la dia. Dalam cakap aku tak tahu la boleh ke tak buat ni tapi tangan gerak jawab soalan.  Sekali dah siap. Hebat betul minah ni. Dah la comel pastu suka gelak. Aku memang takkan lupa suara dia ngan cara dia gelak. Lagi satu bila dia panggil nama aku. Memang gitu la gayanya dari dulu sampai sekarang.

Dak praktikum 24 dulu pon best2. Tapi sekarang dah lost contact. Dulu masa ada arwah ecah, dia la yang rajin nak gather kan kawan kawan praktikum dia ni. Arrangekan buka puasa kat times square and kol kawan2 semua. Bila dia dah xde, dah tak ada yg nak jd lead arrange kawan2. Rindu ecah. Al fatihah utk ecah. Semoga ecah tenang di sana.  Yang masih aku contact sekarang and tau cerita hanyalah yang aktif kt fb je la. Ada la 7 ke 8 org je kot. Masing masing pon dah berkeluarga so masa lebihkan pada keluarga kan. Hopefully one day dapat kumpul ngan kawan2 lama lagi.

Aku ni memang jenis tak ramai kawan. Aku kawan ngan dak praktikum, roommate aku n kawan2 yang rapat ngan dak praktikum n roommate aku je.  Kalau yang takde kaitan ngan diorang memang aku tak kenal punya. Yang buat aku terkejut,  kawan aku kat usm rupanya satu matrik ngan aku. Tu pon baru tau tadi sebab dia komen status aku. Camana aku leh tak tahu ni. Aku ingat dia matrik negeri sembilan.  Sb kawan dia masa usm kebanyakan memang dak kmns. Huhuhu.

Serius rindu kat KMJ. Nnt ajak hubby gi jalan 2 sana lagi la. Sambil lawat pintu pagar KMJ boleh gi makan seafood kat Sabak Awor Muar nga  cari mee bandung. Then boleh pergi main air terjun kat kaki gunung ledang.  Apa erk nama air terjun tu? Dah lupa lak. Last pergi dua tahun lepas. Masa second anniversary.  Tapi terpaksa rushed balik terengganu sebab my mom masuk hospital.  Sekejap je la pergi sana. 

No comments: