Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, November 29, 2013

Tudung Biru Tak Cantik & Kain Pasang Cotton Silk

Pagi ni pergi kerja aku pakai shawl dari Radiusite yang triple colour tu. 
Dah lupa apa ke nama tudung tu.


Inilah tudung nya...
Saja up gambar terbaru tuan belog..
Ada purple, grey and blue colour.
Tengah duk melilit tudung ni tetiba Afiqah bersuara.

Afiqah: Mama tak cantik la tudung mama.

Terus terhenti tangan aku yang tengah duk cucuk jarum. Sentap hati mak kau ni nak bila anak cakap tak cantik. Mak kau ni dah habis perasan cantik tau dak.
Aku pon tanya dia balik.

Mama: Kenapa cakap tudung mama tak cantik.
Afiqah: Sebab BIRU la.

Ayork!! Sebab biru je pon.
Then aku tanya dia lagi.

Mama: Dah tu warna apa mama pakai cantik.
Afiqah: Pink laaaaa.

Hahaha. Anakanda ku ini very the girly la. Nampak je cam ganas. Sekali suka pink.
Mamanya plak memang kurang gemar warna pink.
Takde la tak pakai langsung pink karer. Tapi agak jarang la.

Citer pasal warna pink. Ingat plak kisah kat matrik.
Aku memang takde langsung tudung pink. Aku ni tak putih, hitam, pastu krim. Itu je la warna tudung aku.
Sengkek giler.
Bosan giler minah nama NURUL AKMA ni.
Nak wat camana. Aku kan natural beauty. Hahaha..Giler perahsan.
Sebenarnya aku ni memang minah sempoi tak pandai la nak cantik cantik sangat.
Sekali tu aku pon pinjam la tudung pink kawan aku.
Ada janji nak study kat library beramai ramai.
Roommate aku, practicum mate aku, boyfriend aku time tu and bestfrend Bf aku.
Kata ada boyfriend. Nak la kelainan sikit. Tu yang pilih pink.
Punya la lambat bersiap, semua duk tunggu aku kat library dah time tu.
So aku pergi sorang-sorang.
Masuk je library, diorang ada kat meja depan.
Semua duk pandang aku. Pastu wat muka terkejut masing-masing.
Sampai jalan pon tak betul aku bila semua duk pandang macam tengok miss universe datang library gitu.
Bila duduk terus diorang cakap, lain giler tengok aku pakai warna pink.
Berseri seri dan cantik giler (yang cantik giler tu aku tambah sendiri. Nak bagi sedap cerita)
Lepas tu tiap tiap hari aku pakai tudung pink. Hahhaa…
Ok tak..tu aku tipu. Memang takdenya aku nak pakai pink sebab orang puji.
Tetap la pakai tudung bawal putih, hitam, krim.
Kalau nak lain sikit pinjam tudung rummate kesayangan ku HUDA and SHU.
Tapi biasa tudung HUDA la jadi mangsa sebab dia je banyak tudung. SHU tu sama je ngan aku.
Warna basic sudah. Orang cantik, pakai apa pon cantik…hahaha…Ok tak kelakar.

Kembali ke cerita Afiqah.
Ni kali kedua dia cakap tudung aku tak cantik.
Dan kedua-duanya sebab warna biru je pon.
So sekarang aku dah tahu, di mata anak aku biru adalah tak cantik.
Nanti raya tak yah la buat warna biru, nanti Afiqah taknak pakai.
Raya tahun depan confirm bukan biru la.
Hehehe…
Ok la..itu je pon nak cerita.
Takde story tapi nak story jugak.

Oppss!!! Ada satu lagi story.
Pagi tadi sembang ngan adik-adik store.
Diorang tegur, kulit aku dah makin cantik sekarang.
Aku ni ada masalah jeragat yang teruk tau kat muka.
Lagi lagi time pregnantkan Afiq aku memang ignore terus rutin untuk muka.
Memang kulit teruk sangat. Pigmentasi sangat obvious.
Dalam dua tiga bulan ni baru aku start balik rutin harian untuk muka aku.
Diorang tanya aku guna produk apa yang kulit aku dah makin ok.
Jeng!!!Jeng!!!Jeng!!!
Aku guna.......
Safi yang warna hijau tu je pon. Yang paling murah kat watson.
Inilah produknya...
Credit to http://melacolea.wordpress.com sb amik gambar awak.

Hahaha...Then sebab muka aku ni mudah kena pigmentasi aku kenalah pakai protection yang ada SPF.
So aku choose BB cream silky girl yang harga RM15 hinggit tu je pon.

Ini BB creamnya.
Credit to https://www.vanitytrove.com 

Pigmentasi pon dah makin pudar.
Nak hilang terus mungkin susah la.
Tapi ok la, walaupun murah je produk aku guna tetap orang nampak ada perubahan.
Yippeee, I Like!!!!
Ok habis.

Iklan sikit. Kalau korang nak tengok kain sulam colour block boleh pergi ke page kami Amsyarhumaira.
Kalau nak diskaun bagitau la korang reader blog ni.
Nanti I bagi harga kasih sayang ye.




1 comment:

Kaseh Kamila said...

Sama la kita..masa blajar dulu ad tudung wrna hitam, putih dgn pink je..