Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, November 5, 2013

Reader's Digest Contest & My New Project is Coming Soon

Assalamualaikum.

Agak terabai blog kesayangan aku ni.
Actually i'm a little bit busy with a preparation of my new project.
Insyaallah if takde aral melintang, it will be launched in end of November or early December.
Hope you all doakan my new project kali ni successful.
Last time punya business aku buat agak kelam kabut and takde preparation langsung.
Main redah aje.
Itu yang last-last terabai my blogshop tu.
This one i gave 200% my commitment and be more prepared.
Nantikan my new project ye kawan2.
Do support me please????

Next story plak.

Last week (lupa tarikhnya)aku received satu letter atas nama Nurul Manan dan di alamtkan ke address office aku.

Atas sampul tu ada tulis READER’S DIGEST.

Ini la suratnya.
Malas nak rotate...hehehe

So aku pon buka la macam aku buka surat-surat lain.
What a surprise? Kat letter tu tulis:
Dear Nurul Manan,
Take a deep breath, this question could be worth SIX HUNDRED AND TWENTY FIVE THOUSAND RINGGIT to you:
Can You Tell when a cash prize is genuine?
Bila baca RM625,000 bulat bijik mata. Ye dak?
So aku baca la isi surat tu. Tapi tak bersungguh sangat la walaupun nilai yang dia tulis tu memang membeliakkan biji mata aku.
Ringkasnya, aku ni terpilih untuk menang cheque bernilai rm625,000 atas nama aku.
Tapi aku kena tunggu satu lagi surat bersampul kuning yang akan dihantarkan pada aku sedikit masa lagi.
Ok! Fine. Ingatkan terus bagi cheque kat aku.
So aku anggap ini adalah SCAM!!!!
Aku takde la nak google dulu pasal benda ni. Lepas pada tu aku terus lupa.

Tiba-tiba harini aku terima satu surat bersampul KUNING seperti yang dinyatakan dalam surat yang lepas.

Punya Banyak Isi Kandungan..
Memang tak la aku baca semua..
tengok yang bergambar je.

Tapi kali ni bukan main tebal lagi. Aku benda tebal ni malas sikit nak baca.
So aku pon belek la satu-satu tanpa baca dengan teliti isi kandungan surat tu.
Tapi yang menarik perhatian aku ialah gambar 3 biji kereta dan satu kotak untuk digores.
Wah! Wah! Wah!
Dah serope peraduan GORES & MENANG nampak.
Then dekat kertas yang sama ada ruang untuk kita isi maklumat CC bagi pembayaran untuk projek apa ntah.
Macam projek bagi makan kat orang kot. Kena bayar dalam rm 98.00 kot.
Kalau kita setuju untuk beli program tu kita kena masukkan macam voucher dalam sampul yang dia sediakan bersama voucher kereta yang kita menang tadi beserta maklumat pembayaran.

Ini sampul yang kita perlu masukkan segala voucher tu.
Bila kita isi and hantar its mean we agreed to join this contest la kot.
Aku ni kalau duk minta maklumat CC segala memang aku takkan ikut la. Takut wehhhh.
Terus aku curiga.

Korang mesti nak tau kan aku menang kereta apa?
Aku menang VOLVO XC60. Kelas kau mak limah oiii! Dapat VOLVO sebijik. FREE ke?

Itu dia...
Saya menang Motor...eh! silap...Kereta la...

Tapi aku ni ada rasa was was yang amat bila kata ko nak bagi hadiah VOLVO la, duit sampai ratus ribu tanpa aku keluarkan sesen pon. Opps!!keluar kan juga duit untuk beli program yang dia nyatakan tu.
Walaupun yang approach aku tu dari well known company tapi aku susah nak percaya.
So aku pon decide untuk google about this;
Key Words: READER’S DIGEST CONTEST
So keluarla macam-macam berkaitan contest ni.
Rupanya dah lama pon benda ni berleluasa.
Dan dah ramai pon yang dapat surat yang macam aku terima ni.
Jadi aku simpulkan disini (dari bacaan aku di blog blog serta komen orang yang pernah received this letter to) this is one of BUSSINESS STRATEGY yang di pilih oleh RD untuk jual produk dia.
So I don’t know whether we can called it SCAM or not.
RD gives you a choice to buy their product or not.
If you choose to buy their products so you have a chances to win the prizes they offered.
However if you do not interested to buy their products, you still have a chance to win a car yang aku dah gores tadi dengan menghantar that voucher only.
So in the future, they will send to you more letter yang akan offer more products and prizes.
Tapi yang betul betul menang hadiah tu tak pastilah ada ke tak.
Sebab setakat yang aku baca semua komen rasa tertipu. Dah beli buku la, itu la tapi habuk pon tada.
Jadi feeling aku untuk taknak percaya benda ni adalah tepat.
Aku tak kata RD ni tipu. Mungkin dah ada yang menang.
Tapi macamana nak menang tu? Of coz kena spent money ratus ribu untuk beli product dia baru chances nak menang tu lebih besar.
RD tak salah sebab dia tak paksa pon kita beli. Tapi kita yang  terpengaruh ngan hadiah yang mahal-mahal dia tawarkan so kita decide untuk beli.
Aku ni senang je. Moto aku satu je;

NAK KAYA USAHA LA MAK CIK OIII!!!! KO INGAT SENANG ORANG NAK BAGI DUIT JUTA JUTA KAT KO FREE FREE?

Main sport toto ke magnum ke mungkin la. Itu pon tetap kena keluar duit beli nombor. Tapi berkat ke weh???
So lepas ni if ada yang terima surat macam ni, kaji la sedalam dalamnya sebelum nak ikut serta.
Ye la sesal dahulu pendapatan. Sesal kemudian GAJI tiada guna.

Jumpa lagi di lain masa.
Assalamualaikum


No comments: