Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, December 5, 2013

Banjir

Assalamualaikum.

Pagi ni akak aku yang duduk di Kuantan update yg hujan dah berhenti.
Tapi macam biasa kalau hujan  stop, air deras dari hulu sungai akan start turun ke hilir. (Ye ke ayat ni.boleh la! Boleh la!)
Aku ni memang jarang sangat tengok berita or baca newspaper.
So family and kawan kawan la yang update keadaan kat sana.
Risau hati ni bila fikirkan keluarga terutama parents and in law yang duk di kuala berang terengganu.
Family members n kawan2 pon ramai yang duduk di kawasan yang terjejas dengan banjir.
Mak mertua aku and abang aku antara mangsa banjir.
Yang paling kesian mertua abg aku la.
Rumah, kereta and kilang semua tak dapat diselamatkan.
Sekarang duduk dirumah anak diorg kat indera mahkota.
Aku tak mampu nak tolong apa.
Just mampu berdoa.
Bila kawan2 yang rumah masuk air shared gambar kat fb and whatsapp group, kelu lidah ni.
Yang mampu kata suruh bersabar and berdoa semoga keadaan pulih sepenuhnya.
Alhamdullillah rumah parents aku selamat.
Sepanjang aku hidup and tinggal kat rumah tu memang tak pernah kena banjir la.
Tapi bila tgk keadaan di Kuantan dan Kemaman,  jadi risau juga.
Semua pon unexpected.
Air naik terlalu cepat.
Kawan aku tu barang semua dah naikkan atas meja tapi tetap tak selamat.
Sebab air dah naik sampai paras pinggang pagi semalam.
Hari ni aku tak pasti la macamana.
So mari la kita sama sama doakan semoga keadaan pulih seperti biasa.
And kalau kawan kawan ada maklumat untuk kita salurkan bantuan boleh komen kat sini ye

Niantara gambar yg di shared family and kawan2 kat whatsapp groupt.

Ni dekat rumah mak mertua abg aku
Ni pula gambar rumah kawan aku ekey kakat bukit mentok, kemaman

1 comment:

Unknown said...

Banjir kali ni mmg agak teruk. Tapi syukur la dah surut skrg, alhamdulillah.

Anyway, nak exchange URL boleh? Before this my URL was bnsyg-stories.blogspot.com and new URL ialah ayuni-stories.blogspot.com. Let me know ye nanti? Tq