Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, July 17, 2013

Story Mory Baju Raya PLak.

Assalamualaikum...

Dah takde mood plak nak story mory kisah juadah berbuka. Orang pon dah naik muak baca kot. Sini makan, sana makan. Kurang pahala puasa sebab duk ingat makan je. Hehehe.

Last weekend (Ahad) seawal 8 pagi kami dah keluar dari rumah menuju ke Pasar Shah Alam. Ada orang panggil Pasar Karat. Tujuannya hanya lah satu, mencari tudung untuk puteri kesayangan, Nurul Afiqah Humaira. Mama ngan papa kesian dengar Afiqah tiap-tiap hari berdondang sayang lagu Tudung Pink & Bunga. Nak beli kat kedai biasa macam mahal sangat. Cakap kat dia Ahad ni kita pergi beli. Ke pasar Shah Alam la kami Ahad tu.

Sebesar-besar pasar tu, bukan main susah nak cari tudung untuk budak yang ikut kehendak Afiqah. Wah anakanda saya dah ada taste sendiri. Mama amik yang ni, dia taknak. Amik yang tu dia taknak. Last-last suh dia pilih sendiri. Asal nak beli dua helai je. Tapi kat first gerai ada satu je yang dia suka. satu RM10. Jalan lagi jalan lagi, jumpa la satu gerai yang jual tudung 2 RM15. Kat situ ada tudung pink. So kita amik la. Dah Afiqah nak pink kan. Then papa dia ada berkenan satu tudung warna hijau. Aku tengok pon cantik. Tapi Afiqah taknak yang tu. Tapi papa kata amik je. Nanti dia pakai la tu. Tapi sampai ke hari ni, dua helai yang dia pilih tu je dia pakai. Yang papa pilih tak bersentuh lagi. Takpe, nanti mama suh Kak Iqah pakai.

Memang pergi Pasar Shah Alam tu just untuk lepaskan hajat Afiqah je. Dah dapat tudung dia terus gerak. Mula-mula ingat nak balik. Tapi kalau balik mesti rasa macam lama je kat umah. Sure takde aktiviti lain yang aku buat selain membuta. Jadinya marilah kita ke Aeon Bukit Tinggi. Gi tengok baju raya kut ada yang berkenan di hati. Last month sebelum puasa dah pergi, tapi just dapat cari baju untuk AFiq Amsyar je. Baju AFiqah memang paling awal beli. So cari baju based on colour baju dia.

Semangat ni, sampai Aeon pintu pon lom buka. Hahaha. Tapi ramai je orang dah menanti pintu buka. semangat aih nak shopping sampai semua pon dah macam pak guard tunggu kat pintu masing-masing. Aku bersabar sikit, so tunggu kat dalam kereta. Ala tersampai awal pon sebab memang tak plan langsung nak gi situ. Last minute baru decide pergi. Hahaha. Ada je alasan.

Sampai-sampai terus pergi ke bahagian baju lelaki. Pusing punya pusing, akhirnya ada la jumpa kemeja yang boleh match ngan baju Afiq Amsyar ngan Afiqah. Tapi suami saya ni very the super cerewet punya orang. Aku kata amik je la. Dia plak, nanti la kita pusing lagi kot ada yang lagi ok. Atoi la. Dah berapa round dah pusing, last-last tuju kat baju tu jugak. Tu tanda suh beli yang tu la. Tengah en. suami duk kelebet baju, Afiqah plak nak terkencing. Afiqah sekarang dah free diapers kemana mana je. Tapi malam still pakai la bila dia dah betul-betul lena. Nasibla toilet dekat je. Berlari aku bawak dia ke toilet. Kalau terkencing kat situ dah satu hal orang nak bersihkan. Satu hal lagi tak bawak satu pon extra seluar. Baguskan mama dia. Konpiden gila anak dia takkan kencing dalam seluar.

Akhirnya lepas berapa kali round berjaya la beli sehelai kemeja untuk en. suami. Now turn for me plak cari baju raya. Berpusing la kat bahagian baju perempuan. Satu pon aku taknampak warna yang ala-ala baju anakanda ku berdua tu. Payah nau nak cari warna tu. Aku dah terai cari kat online shop. Memang ada warna yang aku nak tapi dah sold out. Tahun ni semua orang cari warna dusty pink/purple ke? Last last aku ajak balik je. Sebelum keluar tengok ada satu baju kat display. Berkenan plak kat design tu. Tak jadi balik. Aku ajak pergi tengok kot ada warna yang aku nak. Kecewa sebab takde yang sejibik sejibun warnanya. cuma ada la macam purple sikit-sikit kat baju tu. En. suami cakap try la pakai dulu. Nampak macam boleh match jugak walaupun sikit. Ok aku cuba la. Tapi sebelum sampai fitting room, ternampak plak ada satu jubah yang bagi aku cutting dia super comel. Walaupun warna takde kaitan ngan tema, tetap nak terai jugak.

Masuk fitting room, aku nak buka kerongsang dari tudung. Tetibaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

Kerongsang tu jatuh atas kaki aku. Tapi yang paling terbaikkkkkkkkkkkk............

Jarum tu menjunam masuk dalam kaki sampai ke tulang. Sakit wehhhhhh. Masa nak tarik, panjang rupanya dia masuk ke dalam. Benda jatuh dari tempat tinggi, dengan gravity lagi. Berdarah kaki ku. Siap 3 hari bengkak. Cerita pasal gravity ni, korang ada tak tengok iklan 100 plus ke Revive yang air jatuh dari bangunan then diorang leh selamba badak main-main air kat bawah tu. Kalau air jatuh dari tempat tinggi korang ada kat bawah boleh mati ok. Bocor kepala. Sebab apa? sebab gravity tu la. Ada satu kes kat Johor kalau tak silap aku. Air tangki dari high rise building pecah. Berlubang jalan kat bawah tu tau. Tapi nama pon iklan kan. Ikut depa la nak buat apa pon. Logik tak logik belakang kira.

Ok back to the topik. Bila dah test dua-dua baju tu, ayork aku suka dua-dua. Camana tu? Tapi en suami suka cutting yang baju tak masuk colour theme tu. Yang satu lagi dia kata cantik jugak tapi dia lagi suka yang tadi. Last-last aku kata tak payah la beli. Lagipon dua-dua pon tak menepati tema. Memang muka aku kecewa gila time tu. siap pegang-pegang lagi baju tu. Langkah sambil seret kaki. Nampaknya tak berjaya juga aku cari baju raya. Ntah bila la nak cari lagi. So jom la kita bergerak balik.

Dah nak keluar ni, tetiba en suami cakap, jom kita gi terai skali lagi yang baju ada kaler tema sikit tu. Wah, senyum balik. Aku pon terai la. Lepas tayang-tayang depan en suami, tetiba en suami bersuara. Takpe la, yang ni biar abang bayar. Amik la yang satu lagi tu. Yang tu ayang bayar sendiri. Padahal yang aku bayar sendiri tu duit yang dia bagi juga. Tapi bulan lepas punya masa cari baju anak-anak tu. Melonjak la aku kegembiraan. Kembang-kempis hidung kesukaan sambil bawak baju gi bayar. Tapi rasa macam tak adil pulak, baju aku dua, baju dia satu je. Aku pon suh dia pilih baju yang match ngan baju aku. Yang ni aku belanja ngan duit aku. So pusing la lagi kita cari baju en suami plak.  Tapi aku ada misi terbaru. Nak cari selai lagi baju untuk AFiqah n Afiq AMsyar yang sama kaler ngan baju second tu. Hehhee. Tapi tahun ni kami takde baju kurung ngan baju melayu baru. Tapi ingat nak cari jugak selai baju melayu untuk AFiq Amsyar. Just nak amik gambar. Dia pon lom pandai jalan. Pakai smart-smart pon mama juga yang dukung.Selesai misi kita balik.

Tapi tak balik terus, pusing-pusing Aeon kat bahagian bahan mentah sebab nak cari butternut squash untuk Afiq Amsyar. Kan Afiq AMsyar dah 6 bulan lebih. Aku dah start introduce solid food untuk dia. Tapi dia macam tak pandai lagi nak makan. Banyak keluar dari masuk. Akhirnya Baby Bullet blender yang aku beli kat groupon dah berguna. Hoorey. Tapi tak jumpa pon butternut squashnya. Tak tahu la aku mana lagi nak cari benda tu. Pastu berenti beli dorayaki untuk Afiqah. kesian dia dah penat n lapar. Siap suh dukung lagi. Papa dah la sakit tangan, tapi tetap usaha dukung dia guna tangan kiri. Lepas papa mama plak dukung. Pengsan. Nasib mama gagah perkasa. Tak de balik umah teguk air. Hehehe.

Panjang lebar plak story cari baju raya. Aku konon sedey sebab tak de beli kain nak wat baju raya pon tahun ni. Konon bersederhana la di hari raya. Skali baju raya aku je pon dah lebih dari orang lain. Baju anak-anak pon baru selai. Kesian. Xpe, mama dapat gaji bulan ni, mama belanja baju dua lai sorang k. Tapi baju murah-murah je la. Mama tak mampu beli yang branded manded ni. heheheh.


No comments: