Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, July 4, 2013

Makan Makan: Mohd Chan Restaurant (Chinese muslim) : Kota Kemuning

Assalamualaikum.....

Setelah sekian lama planning nak pergi try makanan kat Restauran Mohd Chan (MC), akhirnya semalam berjaya juga merasa makanan kat sana. Restauran ni last year baru buka cawangan dia di Kota Kemuning. Sebelum ni aku biasa lalu depan kedai dia kat Seksyen 15 Shah Alam. Tapi sebab always la sorang-sorang kalau pergi sana (pergi ambank bayar loan kereta) so tidak la nak masuk makan. Kebetulan semalam pergi bank dekat ngan area MC restaurant ni so kita singgah la ye.

Semalam kami order nasi putih, tom yam seafood, butter prawn, daging masak black papper kot plus air satu sorg. Aku amik Mango QQ jelly, hubby Jus epal asam boi and afiqah air ribena. Afiq amsyar sila tengok sahaja. Semua skali rm73.

Penyebab utama aku nak sangat try makan kat sini is butter prawn. First time aku makan butter prawn kat bukit kemuning.  Memang sedap sangat. Cukup rasa. Memang kedai Chinese tapi ramai gak Malay (muslim) makan kat sini. Sebab time ni orang bawak (vendor) and diorang kata halal. So aku taknak pikir bukan-bukan la. Tapi untuk pergi skali lagi sendiri tak la kot.  Dah banyak kedai aku pergi and try butter prawn tapi semua mengecewakan. Will see macamana plak kat MC ni.


First tengok gambar dah passed. So kita order. Satu plate ni harga rm25. Bila sampai, passed sebab sama yang aku harapkan. Yang penting serdak dia tu kena cantik and kering. Tak berminyak or lembik2. So lets try. Hmmmmmm…… Dari segi rasa tak mengecewakan aku. Tapi still xleh lawan kedai yang first aku makan tu. dia punya serdak, bahan perasa semua sekata. Bila ko makan, xde la yang sini masin sikit, tawar sikit. Untuk MC ni, rasa dah sedap, Cuma kadang bila makan serdak tu, aik boleh rasa telur yang tawar. Tapi kalau kena yang betul, memang cukup rasanya. Harap korang paham apa yang aku maksudkan la.

dalam gambar nampak macam pedas..
tapi yang aku makan semalam kaler dia pucat-pucat sikit sebab mcm letak santan/susu.

Tom yam seafood dia aku suka. Small portion harga rm15. Berbaloi sebab walaupun small boleh makan untuk 3-4 orang. Tomyam dia lain sikit dari kebiasaan tomyam yang aku makan sebab macam ada masukkan santan or susu sejat. Pedas pon light light je and sesuai la kalau bawak budak kecik cam Afiqah. Kalau ikut selera mama dia ni, memang tak makan la anak aku tu. Suka betul Afiqah ngan tomyam tu. 3 mangkuk dia hirup kuah. Afiqah memang feveret dia kalau kuah-kuah or sup sup ni. KIra bila Afiqah makan berselera means tomyam dia sedap la tu.


Daging black papper tu ok la. Harga lupa la plak. Resit ada ngan lakiku itu. Yang tu lakiku makan banyak sebab dia memang feveret daging-daging ni. seafood suka juga tapi ikan la. Kalau udang dia kurang sikit.  So bila lakiku makan habis means ok jugak la tu. dia xde complain apa-apa kira MC ni passed la piawaian kami. Laki aku ni kalau tak best memang dia berzikir la kat telinga aku cakap tak berbaloi apa semua. so bila xde bunyi bunyian kira dia suka. Nasib sebab aku yang ajak dia makan.
Air lakiku ngan AFiqah sedap la. Tapi air yang aku pilih rasa macam air ubat la plak. Hahaha. Tapi dalam rasa air ubat tetap habis jugak aku sedut. Dah itu je air yang ada. takkan nak bazirkan. So minum je la sampai habis.

Aku bagi 3.5bintang untuk restaurant Mohd Chan ni. Service pon laju, and kedai pon bersih. Makanan dia sedap untuk dimakan tapi tak la wow sampai ko teringat-ingat sampai sekarang. But still worth it la bagi aku. so kalau korang nak try boleh la pergi ke cawangan yang berdekatan dengan tempat korang. Kalau korang tak pasti kat mana boleh chekidout dianya website www.mohdchan.com.my . Kat situ ada menu and info berkaitan ngan kedai diorang. Aku pon xde nak ambik gambar makanan yang aku makan. Semua aku amik dari website diorang je. so credit all pictures to Mohd Chan website.


Nota kaki:- entry ni hanya pendapat aku sebagai seorang customer. Takde dapat komisyen pape pon buat entry ni ye. Just bagi review kot ada yang tengah usha-usha kedai ni and still konpius ok ke x. Tapi kalau tak kena selera korang jangan salahkan aku plak. Ni ikut selera tekak aku la. lain orang lain pendapat. Ye dak? 

No comments: