Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, July 2, 2013

Spaghetti Bolokwok: Santapan tengahari aku.

Tengahari tadi balik rumah (setiap hari pon camtu), tak tahu nak makan apa.
Biasa aku main tapau je makanan kat kedai.
Harini macam tak tahu nak makan apa la plak.
Sampai umah, buka cabinet tgk kot-kot ada spaghetti.
Yeyyy! Ada, tapi lupa plak kat umah xde simpan stok prego.
Jadi kita buka peti tgk apa yang ada.
Daging cincang ada, cheese ada, tomato buah ada. Ok set.
Amik bawang merah and bawang putih, kita potong dadu.
Tomato buah pon kasi potong dadu.
Sebelum tu kita kasi rebus spaghetti cukup utk aku makan sorang.
Panaskan olive oil, kasi tumis itu bawang putih and merah.
Campak itu daging kisar and tomato yang dah potong dadu tadi.
Masukkan cili sos and tomato sos, tumis sampai mengelegak.
Tambah garam, black pepper and Cajun apa ntah aku jumpa dalam peti. (laki aku beli)
Cajun ni aku tambah nak bagi pedas sikit sebab cili giling dah habis.
Then tabur cheese, kacau sebati, amik spaghetti yg dah rebus campak sekali dalam periuk.
Siap.  Gila kentang punya senang. Tak sampai 10minit dah siap. 5 minit dah licin masuk dalam perut.
Inilah resepi orang pemalas macam aku. heheheh.

Walaupun sangat cikai, tapi tetap sedap. (bagi aku la.) 

Inilah rupa hasil spageti bolokwok dari aku. 
Aku pon biasa buat spaghetti ni untuk AFiqah kalau tak tahu sangat nak makan apa.
AFiqah pon suka. Resepi yang mudah, ringkas, sihat dan sedap. (ayat tak menahan.)



2 comments:

~ NANA ~ said...

haha bolokwok pon nampak sedap!

Akma said...

boleh la nana untuk sumbat perut sendiri. Yang penting cukup rasa. dah ada rasa macam spageti bolognese kira ok la tu.