Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, January 8, 2013

Mood Tak Sabar.


Harini genap 38weeks kalau ikut calculation aku. (kalau ikut yang doc bagi, now 37weeks 5days.)  Maknanya, anytime la BB AAA nak kuar jumpa papa, mama and kakak Qah. But until today, still no sign nak bersalin. Aku dah macam stress sebab nak BB AAA cepat-cepat kuar. Aku dah tak larat menangung sakit pinggang sebenarnya. Bayangkan, since early pregnancy, pinggang aku ni asyik la sakit. Macam nenek tua dah rasanya. Kalau berdiri lama sikit, rasa macam menyucuk-nyucuk je. Kalau baring terlentang, memang lepas tu nak bangun memang siksa. Yang lagi best, siap bila nak start berjalan, tetiba peha jadi macam lembik, nak jatuh. Lain orang, lain masalahkan. Ada yang morning sickness tahap kronik. Alhamdullillah, aku memang takde langsung morning sickness, tapi diuji ngan sakit pinggang dari awal sampai akhir. Tapi xpe. Itula pengalaman. First pregnancy, lain cabarannya. Yang seterusnya ada la cabaran yang tersendiri. Tapi seriously, aku macam dah lupa macamana rasa sakit contraction. Dah la laki aku asyik tanya, ada rasa sakit tak. Memang la ada rasa sakit macam perut mengeras tiba-tiba, and bila nak berjalan rasa macam sakit kat bawah tu, macam ada benda tekan. Then asyik sakit perut macam nak membuang. Tapi sebenarnya tak. Tapi tak la kerap pon. rasanya dua jam sekali kot rasa macam tu.  so aku assume tu bukan tanda contraction, sebab macam lain je rasa compare masa nak bersalinkan Afiqah dulu. Gila blur aku ni. Hahaha.OK, Stop talking about that.

Preparation untuk bersalin dah ready ke? Actually, baru ahad malam lepas aku siap kemas bag untuk BB AAA and bag aku, siap pagi ni. Ni cara-cara orang yang tak sabar nak bersalin? Nampak macam penipu sangat tak sabar. Hahaha. Ntahla, baru minggu ni dapat mood nak ready barang-barang nak bawak pergi hospital. Tuy pon, duk bertangguh juga. Lakiku dah bising-bising. Jalan kemana-mana. buat tetiba nak bersalin, dah kelam kabut jadinya. Tapi tu la, instinct kuat kata last week lom nak bersalin. Tapi this week risau gak kan. Tu yang pagi tadi kuatkan semangat kerajinan kemas barang aku. huhuhu. Baju BB AAA pon weekend baru ni siap aku mendobi. Nasibla Ahad tu cuaca cerah je. Jemur pagi, tengah hari dah kering. Buat hujan melanda macam hari-hari biasa, tersengih la aku nak menunggu baju kering. Jadi pagini dah siap-siap letak bag dalam bonet kereta. Jangan time nak bersalin terbawak kete laki sudah la. Tapi no problem kot. Skg baby pon dah ada baju hospitalkan? Sama ngan mommy dia. So sempat la encik suami balik amik barang-barang. If tak, kita balut je baby ngan selimut hospital. Boleh?

Orang cakap, bila dah anak kedua, ketiga dan seterusnya dah kurang excitedkan? Bukan la tak excited macam ala mak tak kisah pon apa jadi, bila ko nak kuar, barang ko nanti2 la aku beli. Tu dah macam tak nak je dia lahirkan. Kejam sangat la macam tu. maksud kurang excited tu, masa first anak, time tahu pregnant, time2 tu nak beli segala barang. Macam tak sempat-sempat. Yang second ni biasa, dah rasa nak dekat bersalin pon, leh relax2 lagi gi cari barang. Lagipon barang pon banyak recycle yang kakak or abang punya je. Aku pon sama gak la. tapi xde la semua benda nak recycle. Ada yang perlu beli baru, aku beli la. Takde la kedukut tahap tangkai jering. Tapi apa yang boleh dielakkan beli, kita hold dulu. Berjimat cermat tu kan amalan mulia. Walaupun kadang rasa macam, kesiannya anak aku, kena guna barang lama. Kakak kau dulu semua baru. (tapi Afiqah pon banyak gak guna barang sepupu-sepupu dia dulu. Nak wat macamana, anak buah ramai.) Baju-baju just beli sikit je. Sebab yang tu boleh beli kemudian-kemudian. Botol susu pon, langsung aku tak beli. Sebab niat nak breastfeed. Lepas dah nak habis pantang baru ajar guna botol. Macam Afiqah dulu gak. And alhamdullillah, boleh dikatakan hampir 90% barang-barang dalam checklist dah ready. Tu tandanya kami memang dah tak sabar nak jumpa my BB AAA.

Cepatla BB AAA kuar. Tak sabar nak jumpa kamu. Tak sabar nak tengok reaksi Kakak Qah bila nampak baby in person. Selama ni duk jawab BB A dalam peyut mama. Macamana la dia bila BB duk depan dia. Hopefully dia ok la and leh adapt cepat-cepat ngan situasi baru. Serious aku dah tak sabar ni.                     (-_________-)

1 comment:

azzpinky said...

Good Luck Ma...moga dipermudahkan segala urusan nnt...ak pon xsbr nk terima ank buah baru ni...hehe...

Aku baru perasan baru ni masa lunch ngan Zatun, tu pon Zatun yg mention...kita ber-4 nnt EDD selang 2 bulan...mu bulan 1, Nik bln 3, Zatun bln 5, ak bln 7...canteq2 korg hbs pantang, blh visit anak buah baru plak...ank ak lagi skali plg bongsu antara ramai2...huhuu...