Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, January 11, 2013

BERSIARAN DARI RUMAH SAMBIL LAYAN CONTRACTION

Assalamualaikum...

Kewl tak tajuk entry harini?

Ni bukan cobaan, ni betul-betul. 

Let's story what actually my condition right now.

Early morning 9th January 2013 - Kuar lendir campur darah. malamnya, rasa macam contraction every 10 minutes. Pergi hospital, tetiba sakit tu tak de terus. Tapi kalau dah menyerah kat hospital, sure CTG and VE adalah wajib. So far, heartbeat baby sangat bagus and contraction sangat mild. VE result, ada bukaan lbh kurang 1cm. Jadinya kena halau balik.

Malam 10hb January.- contraction start for every 5 minutes. memang consistence. tapi macam ragu-ragu nak pergi hospital. sebab takut kena balik lagi.

Pagi 11hb January - Jam pukul 0230 pagi. sakit makin kerap. Seriously aku memang tak tahan. so ajak gak suami pergi hospital. xkisah la kena halau pon. sebab atleast tahu condition macamana kan. memang contraction dah ada, tapi bukaan still 1cm lebih-lebih bak kata doc yang check tu. So doc suh balik. Bila dah rasa sakit lagi baru datang. dia estimate, esok malam kot bersalin. Tapi nak komplen sikit doc kali ni. Tahu la pagi buta, sure penat dah keje semalaman. Tapi cara dia bercakap, ala malas nak layan sangat. Dah la buat VE, pastu xleh bagi exactly berapa cm. Nurse siap cakap kat aku, patot awak tanya dia berapa cm sebenarnya doctor. Mana boleh cakap 1cm lebih-lebih camtu. Tapi nurse tu baik sangat. siap ajak sembang-sembang lagi. Tapi now aku confius sebab doc tu cakap bila sakit datang balik. masalahnya aku dah rasa sakit. so apa lagi tanda yang aku boleh tahu bila lagi sepatotnya aku pergi serah diri. Air ketuban pecah? Kalau dia taknak pecah macamana? Time bersalinkan AFiqah dulu, 6cm pon tak pecah sendiri. Doc yang datang pecahkan. Then dia kata, bila bukaan around 4cm datang la balik. Dah tu macamana aku nak tahu dah berapa cm. bukan aku boleh check sendiri pon.

Now aku kat rumah sorang-sorang melayan sakit yang datang every 5 minutes.Afiqah aku suh suami antar pergi taska, sebab aku takut tak terlayan dia. Suami lak gi kerja. Tapi tiap sejam kol tanya aku ok ke tak. So far aku rasa boleh tahan lagi. Aku tak sure, rasa sakit tu macam makin sakit dari semalam ke macaman. tapi yang pasti baring tak senang, duduk tak senang, berjalan  lagi la tak senang sebab rasa macam ada benda nak jatuh keluar je. Ingat nak gi keje je. Tapi kalau aku pergi pon belum tentu aku boleh buat kerja. sure hilang kosentrasi sebab layan sakit. so tengokla macamana. selagi aku leh tahan, aku tahan la dari pergi hospital. Lagipon, baby still aktif lagi. leh rasa pergerakan dia. Or maybe dah rasa macam nak teran baru gi spital kot. 

kepada sedara mara and rakan-rakan yang baca blog ni, doakan la aku cepat-cepat bersalin ye. Rasa macam nak menangis layan sakit ni. Tapi aku takut nak pergi lagi hospital, sebab sure kena seluk lagi. kalau bukaan dah lebih 3 or 4 cm ok la. ni takut jadi macam semalam lagi. aku jer beria rasa sakit gila. rupanya bukaan tetap sama. then kena halau balik umah. Kesian laki ngan Afiqah. Dah la Afiqah pon tak sihat. Asthma menyerang kembali. batuk ngan muntah je dari semalam. tapi lega dia nak minum air garam lepas muntah. risau dia dehydrate. Doakan aku ye semua. 

Sebelum tu mintak ampun dan maaf pada semua kalau pernah ada terbuat anda terasa hati or pape la. nanti dah bersalin aku update lagi. see ya.

4 comments:

azzpinky said...

Lega ak dengar suara mu coll lagi tadi...pas baca entry ni trs je col...huhuuu...

Gud Luck Ma, moga selamat semuanya nnt...xkisah bersalin kat mana pon, asal bukan kat umah org tgh jln...nnt jgn lupa hntr sms tau klau dh bersalin...klau kat UMRA, ak trs terjah je nnt tp klau Putrajaya ak tggu mu blk umah dulu la...

Akma said...

tq2...nnt aku update mu k.
don't wori, kawan mu ni kan sempoi sokmo...

MOMMYLIN said...

good luck dear.. insyaallah ok. u pergi hospital mana tu? macam nak lempang je doctor tu...

Akma said...

Hospital putrajaya. tapi doc tu sorg je la yg camtu. semalam semua yg ada kat labour room hospital putrajaya sgt great n superb baik. Really thankful to them gave me moral support since my hubby xdpt masuk sb jaga my daughter.