Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, October 18, 2013

Nak Gemuk Senang Nak Kurus???

Aku tension la.
Nape la bila nak gemuk sangat la senang dan menyedapkan.
Nape bila nak kurus tak macam tu?
Nak naik sekilogram dua hari pon dah boleh.
Tapi nak turunkan sekilogram seminggu pon susah.
Kenapa? Kenapa? Kenapa?
Jeles dengan orang yang melantak macam bela hantu.
Tapi badan sekeping aje.
Anak dah sepuluh tapi badan maintain lagu tu je.
Apakan daya aku tidak dilahirkan begitu.
Terima la hakikat yang aku kena usaha lebih kalau nak slim melim.
Tapi biasa la aku ni.
Baru turun 2 3 kilo dah puas hati.
Lepas tu lupa nak control makan.
Bila orang cakap aku gemuk tau sentap.
Baru terhegeh hegeh nak diet balik.
Lepas tu tak tahan salahkan nasi sebab nasi aku jadi gemuk.
Padahal sendiri mentekedarah macam bela hantu tak sedar.
Hahaha.

Apakah sebenarnya motif entry ni?
Aku pon tak tahu.
Meluahkan perasaan tension sebab balik dari kampung baru ni berat dah naik lagi sekilo.
Bermula harini aku akan berdiet secara sihat.
Nasi tetap makan.
Tak mampu la nak diet style atkins tu.
Sebab aku takut aku yg parkinson.
Lagipon aku tak kuat untuk tgglkan nasi yg dah sebati menjadi darah daging aku selama 28tahun aku dimuka bumi ini.
Walaupun orang kata seksa dua minggu je tak makan nasi.
Lepas tu perut dah biasa. Tak denya  heran kalau nampak nasi.
Siap rasa nak muntah bila telan nasi.
Ntahla aku tak sanggup.
Sayang sangat aku ngan nasi tu.
Sebab aku sayang nak berpisah ngan nasi jadinya aku nekad nak clash dengan ABG ICE.
Insyaallah tanpa dia aku masih mampu tersenyum.
So kita tengok aku berjaya ke tak.
Aku akan melaporkan disini samaada diet style AKMA berjaya ke tak.
Doakan aku. Hahaha

2 comments:

Mimie_Zatun said...

Raya haji cuti seminggu naik 4 kilo lg dasyat haha

~ NANA ~ said...

hahaha i ni lagi la, masalah peha besar! dh la rendah, chuby pulak tu...tp susah la nk control mkn...hihi