Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, October 23, 2013

Diet: Dah Seminggu Apa Hasilnya?

Assalamualaikum

Poyo sangat bunyi diet tu.
Padahal celah mana diet pon aku tak tahu.
Hahahaha.
Diet aku ni ikut sedap rasa aku je.
Mula aku ingat nak diet atkins.
Means x amik carb or sugar langsung.
Tapi ntah la.
Aku tak kuat semangat.
So aku buat la diet style aku.
Aku still take carb but in small portion la compared before aku start diet.
Aku stop minum ice ice baby.
Then banyakkan minum air putih (air masak)
Air manis aku masih cuba untuk tak amik.
Tapi godaan nescafe kat opis ni kuat sangat.
So untuk puaskan nafsu aku, aku buat juga.
Tapi aku minum sikit je.
Bagi rasa. Yang lebih aku buang.
(Pembaziran amalan syaitonnirrojjim. Jangan ikut.)
Yang paling aku kecewa sikit ialah untuk tak amik carb time makan malam.
Tak berjaya weh.
Yang ni aku nak salahkan laki aku.
Aku baru nak call dia cakap aku taknak makan berat kalau malam.
Skali dia call aku dulu cakap dia nak makan bubur.
Aku ni benda takde depan mata takpe.
Bila dah depan mata susah nak tolak weh.
Lagi lagi time suap anakanda ku berdua tu.
Sesuap diorang dua suap aku. Hahaha.
Dah tu acaner????
Semalam aku buat spaghetti.
Lakiku kata dia tak makan lagi tghr.
Aku taknak makan sebenarnya.
Aku dah siap grill ayam khas untuk aku.
Sekali dia lambat sampai.
Aku ni dah bosan tunggu last last termakan juga sikit spaghetti. 
Yang ni pon aku nak salahkan laki aku sebab balik lambat.
(Padahal aku yang takleh tahan nafsu makan)
Sepanjang seminggu diet ni, dah empat hari straight aku tak amik nasi.
So aku pon timbang la berat aku pagi tadi.
Dengan harapan yang menggunung.
Sekali kecewa.
Sekilo pon tak berganjak.
Hampeh sungguh.
Dua hari awal tu aku still makan nasi.
Turun juga 500g.
Ini yilek perenggek dari last aku timbang.
Geramnya aku.
Nampaknya badan aku ni perlukan nasi untuk bakar lemak la aku rasa.
Tapi aku kena control la portion nasi tu.
Walaupun tak de pengurangan dalam berat tapi aku leh rasa ada pengurangan inci diperut aku.
Sebab dah kurang buncit dari sebelum diet.
Seluar pon dah rasa loose sikit.
(Ye ke ni? Ntah perasaan aku ni nak psyko diri)
Ada satu benda je lagi yang aku belum start buat balik.
Iaitu aerobic.
Sebelum raya dulu rajin aerobic.
Seminggu kadang dua kali.
Tapi lepas tu aku dah start malas.
Hahaha.
So lepas ni nak tak nak kena nekad untuk start balik.
Aku nak cycling ngan laki aku time weekend memang xdapat la.
Afiqah ngan afiq nak letak manakan.
Lagipon tayar beskal aku dah xde satu sebab laki aku tukar tayar tu letak kat beskal dia.
(Tayar dia pecah).
Aku kena bertabah menahan nafsu makan dalam diri aku ni.
Penat weh tahan sebab bila diet ni la banyak godaan mendatang.
Sadis sangat rasa.
Tengok next week ada turun tak berat aku.
Kalau xde juga aku kena fikir cara lain la yang lebih extreme.
Tapi yang sihat dan tak bagi bad effect kat badan sendiri la.
Doakan diri ini berjaya ye.

Wassalam.

1 comment:

Mimie_Zatun said...

Usaha Ma..
Zatun dah turun balik 4kilo itu..
Alhamdulillah..
(^_____^)