Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, October 17, 2013

Berkorban di Hari Raya

Assalamualaikum.
Selamat hari raya Aidiladha.  Nak juga walaupun lambat.
Seperti biasa aku akan balik kampung.
Sebab cuti jatuh hari selasa so aku amik leave hari isnin n rabu.
Ok la 5hari lepak kampung.
Semalam bertolak balik, lega tak jam kat bentong.
Tapi kat jerangau jabor agak slow.
So kami bosan kereta gerak macam siput, kami decided lalu ikut cukai.
Sempat la berhenti makan satar kat Geliga.
Hari Isnin lepas, our wedding anniversary (ikut islamic calendar)
Takde celebration pon.
Masing masing buat bodoh macam xde pape.
Just cakap eh! Harini dah 4tahun kita kawen?
Lakiku plak kata yeke? Bukan kita kawen bulan 11 ke.
Memang la. Tapi tu ikut kalendar omputih.
Ni ikut kalendar islam.
Ok fine...lupa la tu.
Tapi malas nak sentap sebab dah kenal lakiku macamana.
Klu dulu mungkin sedih la.
Tapi sekarang aku dah tak heran.
Lantak la igt ke tak.
Kalau dia tak ingat aku ingatkan.
Klu aku nak hadiah aku minta.
Xyah cakap tersirat tersurat ni. Dia memang tak paham.
Terus je straight to the point.
Abg ayang nak beli rantai emas seutas dua. Hahaha.
So raya haji ritu kami buat aqiqah utk afiq amsyar.
Buat kat kg mak aku.
Kiranya tahun ni kami raya di kg kg.
Buat makan jemput org kg sana je.
Asal nak buat kat umah parents aku je.
Tapi Kat perumahan parents aku dah ada juga yg buat majlis.
So dah bertembung.
Tanya FIL kot boleh buat kat kg dia.
Pon tak dapat atas sebab yg sama.
Sebab aqiqah kali ni kakak aku pon buat utk anak dia.
So mak aku kata buat kat kg dia je la.
I ok je. Tapi sentap sikit la sb time aku nak buat kata tak boleh suh tanya FIL kot boleh buatkan.
Skali bila kakak aku nak buat juga terus boleh la plak.
Nampak sangat aku ni anak angkat. (Ni ayat sentap.bukan betul betul)Hahaha.
So selesai sudah mjls aqiqah afiq amsyar time raya haji baru ni.
Memang mjls simple jemput orang mkn je.
Lepas asar buat majlis tahlil.
Aku memang tak up to date macam org sekarang berbuai berendoi semua.
Cukup stakat majlis sederhana.
Yang penting happy happy. Sudey.
Gambar majlis pon xde.
Tapi gambar laki aku lapah daging lembu ada la.
Semalam lama sgt dlm kereta, badan dah penat sangat.
Pagini dua beradik tu demam.
Kakak dari semalam lg nampak tak larat.
Muntah kat RnR sekali.
Lepas tu sampai umah ready nak mandi muntah lg sekali.
Adik bangun pagi rasa badan panas la plak.
Demam juga dia. Patot la semalam tidur tak lena.
Mintak tak larat la.
Ok la. Itu je cerita raya haji aku tahun 2013.
Bye semua.
Ini hero saya.
Bukan nak puji, tapi itu hakikat.
Kalau xde dia, memang kesian la mie ngan abah aku.
Katanya dia pwincess..
Tapi hari tu asyik melalak je.
Mood tak elok la tu.
tak pon berebut mainan ngan sepupu dia.
Tuan blog n budak masyam belum mandi.

No comments: