Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, November 15, 2012

Selamat Tahun Baru: Cerita Awal Muharram


Salam maal hijrah kawan-kawan. Semoga tahun ini dan akan datang adalah lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. So apa aktiviti di tahun baru semua? me, adalah kena kerja hari ini. Kesian. Kilang ni tak amik cuti awal muharram. Ni kira bernasib baiklah boss dah bagi cuti hari raya aidiladha and alternate Saturday. Masa awal-awal keje kat sini, bekerja la diri ini 6 hari seminggu. Hari raya aidiladha pon xde. Before this, no muslim workers here. Only Chinese and Sabahan. Sabahan ni pulak semua Christian. After my 2nd year here, boss pon announce that Hari raya Aidiladha is public holiday. Then at 4th years here, dapat cuti 2 kali sabtu dalam sebulan. So kene bersyukur la dari xde langsungkan.

Sempena awal muharram, of coz la taska afiqah pon tutup. Nasib la papa tak keje. If tak, mama kena amik leave la. so today afiqah duk umah ngan papa je. after breakfast kat mamak and antar mama ke office, diorang balik rumah. Around an hour camtu, dapat called dari papa cakap botol susu afiqah tak tahu letak mana. dah merata rumah dah cari tak jumpa. Tanya Afiqah dia cakap dia letak dekat kereta. Cari dalam kereta xde. Papa cakap dah intai bawah kereta semua. hmmm… actually, aku kalau suh En. Farehan ni cari barang, memang jawabnya sampai ke sudah tak jumpa. Sebab tu kalau apa-apa barang yang tak jumpa, memang aku je la yang boleh cari. Dia barang depan mata pon tak nampak.
Then lepas tu dapat called lagi cakap memang tak jumpa botol tu and dia called sebab nak tanya mana satu lagi botol Afiqah. Huhuhu…pon kena call aku. Alhamdullillah jumpa. Tu pon aku siap bagitahu atas meja dalam bilik sekian sekian. Kalau ko cakap just dalam bilik, jawabnya aku suh dia datang amik aku kat office, then aku amikkan and hulur kat dia.

Lunch hour tadi dia datang pickup aku balik makan kat rumah. Sampai je rumah, jeng jeng jeng. Botol tu dah terbaring depan pintu pagar. Dah kena lenyek ngan tayar kereta. Macam mana la dia kata dia dah cari bawah kereta semua. sabar je la. aku siap tanya, masa langgar botol tu tak rasa ke macam pijak something. Dia kata xde. Geleng kepala aku. Afiqah pon satu nape la dia ada idea nak letak botol tu bawah tayar kereta time papa dia tengah sibuk refill air bateri kereta. Dah rosak satu botol susu. Nampaknya mama kena beli botol baru la plak. Pandai Afiqah. Lega botol yang pecah tu botol plastic. Kalau botol stainless steel, memang menagis la mama.

Setakat ini, itu saja story mory awal muharram. Kat office ni tahap lemau je memasing. Ngan cuaca yang dingin. Memang membuatkan mata ni nak tutup. Lagi-lagi sebab tahu ramai orang cuti. Lagila lemau tahap langit ketujuh. See you guys.

6 comments:

azzpinky said...

Hahaha...sama la Ma, cik-cik abg kita...kdg2 cari blm pon lagi dh tanya lg skali kat mana...kdg2 duk dpn mata dia dh, tu pon blh xnmpk...atoi....sabo je la ye...

So, skrg klau ak nk suruh dia ambikkan sesuatu or dia tanya brg kat mana ak akn bg description penuh kt mana brg tu ada...then klau kjp ak dh dgr dia ty lg skali or "xde pon.." ak akan tggu jap bbrp second lagi sbb pastu most of the time akan diikuti ngan jwpn, "Oh, dh jumpa dh..."huhuuu....

Akma said...

Most of lelaki gini kot...semua nak senang...aku kalau pareh tanya apa-apa, better ak bangun amik je...sb last skali ak gop tensen dgr dia kata, cari doh, tapi x jumpa pon...

nurul said...

salam akma..u da jpe kt bidan nk urut pas pantang tu coz i pn th cr ni..jom.cr sama2..huhu

nurul said...

salam awk..da jpe bidan.lps.bsalin tu?

nurul said...

salam akma..u da jpe kt bidan nk urut pas pantang tu coz i pn th cr ni..jom.cr sama2..huhu

Akma said...

@nurul belum lg...tp dah ada a few list la...tp lom rajin lg nak contact...hehehe...awak area mana?nnt boleh bagi awak no phone yg saya ada..