Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, January 22, 2014

Kes Pembunuhan Kejam Kanak Kanak 2 Tahun

Assalamualaikum..

Rasanya dah ramai yang tau dan terkejut dengan berita ni.
Aku betul betul terganggu.
Terus teringat kat Afiqah ngan Afiq.
Dah la pagi tadi marah Afiqah sebab hilangkan name tag.
Tersentak kejap hati mak.
Bila cerita kat en suami terus kena setepek kat muka.

Aku ni memang la cepat stress, cepat marah cepat naik geram.
Sebab tu kot aku dapat laki yang gila punya penyabar.
Syukur la di situ.

Back to the story pasal kes tu.
Kenapa orang sekarang selamba tapir je pergi share gambar gambar ngeri camtu.
tak kesian ke kat baby tu, kat family dia.
Tau la masing masing kejar nak naik kan rating blog.
Tapi agak agak la weh.
Fikir kalau korang berada kat tempat keluarga baby tu.
Jaga la sensitiviti dan perasaan orang lain juga.

Aku memang taknak share apa apa cerita tentang berita tu.
Kalau google or kat timeline facebook berlambak orang share pasal ni.
Cuma sebagai parents, tolong la jaga anak anak kita.
Split second je pon, macam macam boleh jadi.
Ni ingatan untuk aku dan orang lain jugak.
I'm not a perfect mom. Kadang kadang ada terlalai sana sini.
Kalau tak lalai takkan kepala Afiq benjol langgar dinding.
Tapi kalau boleh elakkan la tinggal anak anak sorang sorang dalam kereta tak berkunci atau berkunci.
Bawak je anak kemana mana korang pergi.
Memang la cerewet sikit tapi ini untuk kebaikan.
Sebab aku bukan Supermak jadi kalau aku bertiga je ngan anak anak aku rela tak berhenti mana mana.
Terus je balik rumah.
Apa apa urusan aku buat time lunch hour atau sebelum amik anak anak dari rumah pengasuh.
Aku mengaku, aku memang tak leh nak handle dua orang anak aku kat luar sorang sorang.
Lagi lagi Afiq. Dia punya aktif memang aku tak mampu.
Tantrum dia lagi. Boleh bikin aku hot temper.
Sebab tu bila laki aku duk sebut pasal baby aku straight to the point je.
Tunggu la sampai dua orang ni besar. Time tu baru fikir.
Bukan masalah kewangan yang menghalang tapi diri aku adalah penghalang utama.

Jangan biarkan anak main kat luar sorang sorang without supervision by eldest (parents).
Kalau keluar shopping lagi la kena extra careful.
Kadang bila dah syok shopping sampai terlupa ada bawak anak anak.
Anak anak aku kalau pergi shopping sumbat je masuk dalam troli.
Kakak minta nak jalan pon aku tak bagi.
duduk je dalam tu diam diam.
Aku boleh tolak troli, tak payah rajin sangat nak tolong mak kau ni tolak troli.
Kalau degil aku marah je kat situ. Lantak la orang kata aku mak garang.
Kalau anak aku hilang bukan korang yang akan hadap.
Lagipon bukan aku marah terjerit jerit terlolong macam orang gila pukul anak depan orang.
Lain orang lain interpretation marahnya.

Aku tak boleh and taknak bayangkan langsung benda benda macam ni jadi kat anak aku.
sebab terlalu banyak fikir tentang budak hilang aku sampai boleh termimpi mimpi.
siap nangis teresak esak dalam mimpi weh.
untuk kawan kawan aku , marilah kita jaga anak anak kita dengan sebaik mungkin.
Semoga keluarga kita sentiasa dilindungi dari pandangan jahat dan fitnah dunia.
amin.


1 comment:

Mimie_Zatun said...

mmg takde perasaan orang buat mcm tu..
sabar je la..